پلی استیشن تروفی ایران اولین و تنها مرجع راهنمایی و داستان کاملا فارسی بازی های رایانه ای
فروشگاه اینترنتی دی سی ماتریکس گیم

تولد دوباره : به مناسبت 10 سالگی پلاتینوم گیمز...

نوشته شده توسط در دسته بندی داستان و تاریخچه بازی ها

بدون شک کلاور استدیو یکی از بهترین استودیوهای صنعت بازی است.استودیویی که شاهکارهایی چون اوکامی و گادهند را ساخت.متاسفانه در سال 2007 این استدیو توسطشرکت کپکام بسته شد. هر چند این اقدام کپکام منجبر به بسته شدن یکی از استدیوهای برتر تاریخ بازی شد اما در سویی دیگر منجر به تاسیس یک استدیو فوق العاده دیگر شد. نام این استدیو پلاتینوم گیمز بود!

 

نوابغ شرکت کپکام ، شینجی میکامی ( خالق رزیدنت اویل و داینوکرایسیس) هیدکی کامیا ( خالق دویل می کرای و اوکامی) و اتسوشی اینابا ( تهیه کننده شاهکارهایی چون اوکامی و گادهند) پس از تعطیل شدن کلاور استودیو به دست کپکام با همکاری هم استدیو پلاتینوم گیمز را تاسیس کردند.

 

بی شک پلاتینوم گیمز یکی از استودیوهای برتر حال حاضر صنعت بازی است.استودیویی که خلاقیت و نواوری در عناوین ان به وضوح دیده میشود.استدیویی که تا به امروز شاهکارهایی چون BAYONETTA و VANQUISH را خلق کرده است.

 

استدیو پلاتینوم گیمز پس از تاسیس با شرکت معروف و محبوب سگا قرارداد بست.نخستین اثر این استودیو عنوان MAD WORLD بود. یک اثر ویژه و ساختارشکن برای کنسول WII.

 

این اثر که به نوعی ادامه دهنده ی بازی زیبای GOD HAND بود، یک BRAWLER (به یاد شورش در خیابان) به تمام معناست. شخصیت بازی علاوه بر اره ای که در دستش قرار دارد و سلاح اولیه ی بازی است.، با مشت دهای سنگین حریفان را مچاه کرده و به اطراف پرتاب میکند. او میتواند ان ها را بلند کرده و به در و دیوار بکوبد.طنز و اغراق در گیم پلی این بازی رخنه کرده و ان را به یک اثر جذاب و هیجان انگیز تبدیل کرد.

 

یکی دیگر از اثار جذاب این شرکت عنوان INFINITE SPACE بود. یک بازی در سبک نقش افرینی و استراتژی که برای کنسول DS عرضه شد.ترکیب مناسب نقش افرینی و مدیریت شخصی ، شخصی سازی کشتی فضایی ، داستان مناسب و گشت و گذار در هر سیاره از نقاط قوت این عنوان بود.عنوانی بزرگ و خوب با گیم پلی سرگرم کننده و طولانی تبدیل به یکی از برترین عناوین پلاتینوم گیمز و کنسول دستی DS شد .

 

پس از ان نوبت به یک نابغه رسید. هیدکی کامیا با ساخت BAYONETTA نشان داد که استاد سبک هک اسلش است. عنوان بایونتا اثری سریع ، مفرح و هیجان انگیز ، با مبارزه های بی امان و باس های متنوع و پرتعداد ، کمبوهای پرتعداد و روان ، تنوع مناسب سلاح ها و تکنیک ها تبدیل به یکی از برترین عناوین سبک هک اسلش و نسل هفتم بازی های رایانه ای شد.

 

پلاتینوم گیمز که با ساخت تعدادی عنوان کم اما با کیفیت پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی میکرد با ساخت بازی VANQUISH نشان داد که تبحر ان ها محدود به سبک هک اسلش یا بزن بکش و نقش افرینی نمیشود.

 

باید پذیرفت که سازندگان ژاپنی و بازیبازان زاپنی علاقه ی چندانی به سبک شوتر ندارند. اما وقتی بازیساز برجسته ژاپن و جهان ، شینجی میکامی رهبر ساخت اثری باشد خیلی از عادی ها و معمولی ها ، غیر عادی و فوق العاده میشوند.

 

میکامی با ساخت عنوان ونکوییش اکشن را از نو تعریف کرد. عنوانی که تبدیل به یکی از متفاوت ترین و بهترین اثار سبک شوتر سوم شخص شد.گیم پلی کوبنده و بی نظیر ، گرافیک زیبا و افکت های صوتی مناسب ، طراحی مراحل عالی ، طراحی جالب شخصیت ها و وجود چندین مکانیک مبتکرانه و بدیع ، VANQUISH را تبدیل به یک اثر برجسته درنسل هفتم بازی های رایانه ای کرد.

پس از این موفقیت ها ، استدیو پلاتینوم گیمز باز هم دست به ساخت اثار قدرتمند و ساختارشکن زد و در طول این چند سال عناوین فوق العاده با کیفیتی همچونMETAL GEAR RISING ، ANARCHY REIGNSو BAYONETTA2 را به بازار عرضه کردند.عناوینی که هر کدام موفقیت های خوبی را برای پلاتینوم گیمز به ارمغان اوردند.

 

در حال حاضر استدیو پلاتینوم گیمز در حال ساخت چند بازی است که مهم تریم ان عنوان SCALEBOUND است. عنوان اکشن / نقش افرینی که طبق گفته های کامیا با دیگراثارش تفاوت های چشمگیری دارد و قرار است تا در سال 2017 به صورت انحصاری برای کنسول XONE منتشر شود.

 

در پایان باید گفت استدیو پلاتینوم گیمز یکی از استدیوهایی است که نشان میدهد صنعت بازی سازی ژاپن چقدر با استعداد است و تونایی ساخت چه اثار ساختارشکنی را دارند.

 

باید منتظر عناوین بزرگ دیگری از سوی این استدیو در اینده باشیم.پلاتینوم گیمز افتخار صنعت بازی سازی ژاپن است.

اندکی درباره

فوق لیسانس علوم اجتماعی ، پژوهشگری اجتماعی از دانشگاه اصفهان

نظر شما چیست ؟

error: برای دریافت مطالب ، باید کاربر ویژه شوید * باتشکر